JEM ZDROWO – WIZYTA W BŁAŻOWSKIM PRZEDSZKOLU


5 czerwca wybrałam się do przedszkola przy Szkole Podstawowej w Błażowej. W tym tygodniu
maluchy rozmawiają o zdrowiu. Dziś przypadał „dzień banana”.
Najpierw odwiedziłam Kangurki, z którymi rozmawiałam o tym co to jest zdrowie, kiedy człowiek jest zdrowy a kiedy chory. Następnie przeczytałam im bajkę z serii Przygody Fenka pt. „Jem zdrowo!”.  To opowieść o Fenku, którego rodzice próbują przekonać do zjedzenia zdrowej, warzywnej sałatki. Chłopiec nie chce o tym słyszeć, ucieka do swojego pokoju i objada się cukierkami. Niestety nie wychodzi mu to na dobre. Fenka zaczyna boleć brzuch. Na szczęście dzięki interwencji mamy wszystko dobrze się kończy a maluch przekonuje się, że sałatka jest pyszna i chrupiąca, i że czasem zanim powiemy „ nie lubię tego” warto chociaż spróbować.
Przedszkolaki dowiedziały się dlaczego nie wolno objadać się słodyczami i jakie mogą być tego skutki oraz przekonały się, że warto próbować nowych potraw. Następnie maluchy otrzymały obrazki z różnymi zdrowymi i niezdrowymi produktami. Dzieci nazywały poszczególne obrazki i kolorowały je. Na zakończenie na dywanie pojawiły się dwa pociągi – wesoły i smutny. Do wagoników wesołego pociągu dzieci wkładały produkty zdrowe a do smutnego – niezdrowe.
Następnie udałam się do Tygrysków a na koniec odwiedziłam grupę Puchatki. Przedszkolaki z obydwu grup wysłuchały przygód Fenka. Dzieci opowiadały jakie owoce i warzywa lubią jeść. Rozmawialiśmy o piramidzie żywieniowej omawiając kolejne jej piętra, a na zakończenie dzieci same musiały stworzyć taką piramidę.
Na zakończenie naszego spotkania przedszkolaki zamiast słodyczy otrzymały ode mnie owoce, z których będą mogły zrobić pyszną sałatkę lub koktajl.    

 Joanna Bałutowska - Bialic