W ŚWIĄTECZNYM KLIMACIE


Święta tuż, tuż i aby wprowadzić nas w świąteczny klimat, 12 grudnia 2018 r. wybrałam się z wizytą do błażowskiego przedszkola. Grupa, która mnie gościła jako Mikołajkę, to grupa ,,Misiów”. Jest to najmłodsza z grup, którymi opiekuje się pani Halinka Piszcz.
Idąc tam zabrałam ze sobą bajki o Mikołaju, choince i o aniołkach świętego Mikołaja.
Maluchy już bardzo dużo wiedzą o tradycjach jednych z najpiękniejszych świąt, jakimi jest Boże Narodzenie. Pewno to zasługa rodziców, dziadków, ale duża zasługa pani wychowawczyni, która opowiada różne historie, uczy życia, a do tego ma duże pokłady cierpliwości i miłości dla maluszków tęskniących za rodzicami.
Dzieci w ramach eliminacji wybrały bajkę o aniołkach, które pomagały św. Mikołajowi, najpierw zbierały listy od dzieci, a potem gromadziły, pakowały i na koniec pomagały rozwozić podarunki dla wszystkich, oczywiście grzecznych dzieci.
Następnie wspólnie wyklejaliśmy błyszczące ozdoby na papierowych choineczkach – wcale nie było to łatwe, bo malusieńkie cekiny i koraliki wcale nie chciały odkleić się od malutkich paluszków. Były też tańce i świąteczne piosenki i pastorałki. Na zakończenie spotkania w ramach podziękowania za zaproszenie, przedszkolaki otrzymały małe słodkości i łańcuch na choinkę, który zdobi choinkę w misiowej krainie. Ja natomiast otrzymałam piękną gwiazdę betlejemską, którą zabiorę do domu i będzie mi przypominała wizytę u maluszków.
Boże Narodzenie to czas, w którym na świat przychodzi Bóg w postaci Dzieciątka Jezus. Wieczór Wigilijny to magia, czas refleksji i wspomnień do minionych latach, za którymi tęsknimy, czas, który zaskakuje niezapomnianymi przeżyciami w gronie rodziny i znajomych. W całej Polsce, niezależnie od regionu, w każdej miejscowości jest dom, w którym obchodzona jest Wigilia Narodzenia Pańskiego, jest to bowiem święto, które na dobre zaistniało w naszej polskiej tradycji, bez którego nie ma świąt.


Anna Heller